TOUR COUNTDOWN
  • 00

    Dagen

  • :
  • 00

    Uren

  • :
  • 00

    Min

  • :
  • 00

    Sec

Publiciteit

Deelnemers krijgen veel publiciteit

De Doelstelling van de “Ome Joop’s Tour” worden in pers-publicaties uitgebreid uiteengezet en oogsten veel respect. Dat de fietsvakantie
voor iedereen betaalbaar blijft, is volledig te dank aan de vrijwilligers, sponsors en oficiële instanties. Bedrijven die hun naam aan het grootsopgezette jeugd evene-ment verbinden,
maken juist vanwege de historische achtergrond een goede beurt. Vele bekende bedrijven hebben in het verleden een ploegje kinderen gesponsord. Eigenlijk gaat
het net als met professionele wielerteams in de Tour de France. Ploegen van (meestal) zes ‘renners’ gaat nadrukkelijk gekleed in het tenue van
de sponsor. Dit betekent een vorm van publiciteit die traditioneel aanslaat en vruchten afwerpt. Immers: de Tour trekt als een complete karavaan
door belangrijke delen van Nederland. Mede dankzij de uitgebreide aandacht in regionale en landelijke pers komen veel mensen kijken.

Langs de weg en in de diverse etappeplaatsen verzamelen zich altijd weer talrijke belangstellenden en is het rond de coureurs en hun gemotoriseerde volgers een drukte van belang.

Wie “Ome Joop’s Tour” voorbijziet komen, constateert direct als opvallend feit dat de deelnemers speciaal gekleed zijn en dat steeds een aantal van hen dezelfde tricots draagt.
Mensen, nieuwsgierig als ze zijn, kijken dan ook meteen wat daar dan wel op mag staan. Als ze niet op de fiets zitten, maar attracties bezoeken of door een stad of dorp ‘passag ieren’, trekken
de jongelui eveneens de aandacht dankzij hun uniforme en verzorgde outfit. In bijna alle pleisterplaatsen worden de reizigers officieël ontvangen door gemeentebestuurders of andere prominenten, die in hun kielzog per definitie de media meenemen.